Geplaatst op
In deze blog gaan we even door de geschiedenis heen van de verschillende media en laten zien in hoeverre content een rol speelt en hoe het vroeger en nu gesteld is met de productie ervan. Op deze manier willen we je graag informeren over de verschillende mogelijkheden om thuis content te maken en dit te verkopen zodat bedrijven en particulieren er hun voordeel mee kunnen doen.
Een voice-over inspreken
Een voice over stem is een van de klassieke vormen van ´content´. Je zag het natuurlijk al in de oude bioscoopjournalen. Zelf daarvoor was er de stadsomroeper die bijvoorbeeld te paard rond ging en het belangrijke nieuws uit die tijd verkondigde. Daarna kregen we het tijdperk van de radio en later de televisie. Ook nu in de tijd van digitalisering en het internet speelt de voice-over nog steeds een belangrijke rol. Het is mogelijk dat je vanuit huis met relatief weinig middelen een voice-over kunt inspreken voor bedrijven.
Visuele content maken
Wanneer we kijken naar de populariteit van video’s op internet is het niet verwonderlijk dat veel bedrijven graag visuele content als video willen laten maken. Het kan gaan om een promotiecampagne voor een bepaald product, maar ook voor de informatievoorziening voor binnen het bedrijf. Enkele decennia geleden waren het vooral de tekenfilms, de gefilmde videobeelden en animaties (stop-motion), die beeldbepalend waren als het ging over visuele content. Nu hebben we natuurlijk digitale animaties waar veel gebruik van gemaakt wordt. Ook foto´s spelen een belangrijke rol.
Hoe kan ik dergelijke content maken en verkopen?
Wanneer je werkzaam wilt zijn in de wereld van media, dan is het belangrijk dat je weet waar je aan begint. Wanneer je zelf vanuit huis wilt werken, is het erg belangrijk dat je een freelance inschrijving doet bij de Kamer van Koophandel. Op deze manier ben je een zelfstandige zonder personeel die opdrachten scoort en uitvoert. Je bent dus eigen baas. Anders dan wanneer je een werknemer bent, moet je een aantal extra zaken regelen en betalen. Voordeel van je eigen baas zijn is dat je je eigen tijden indeelt en dat je daarbij ook alle winst opstrijkt. Wanneer het goed loopt met opdrachten, kun je dus in principe zoveel verdienen als je aan opdrachten aan kunt.
Erg belangrijk om te zorgen dat je de opdrachten binnenhaalt. Een goede website werkt hierbij in je voordeel en natuurlijk een gedegen zakelijk netwerk. Laat het dan ook zeker niet na om te netwerken en je visitekaartjes uit te delen.